فرهنگ و هنر

احتمال جوانگرایی در بنیاد رودکی و بلاتکلیفی دفتر موسیقی- اخبار موسیقی و تجسمی – اخبار فرهنگی کوآرت

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری کوآرت ، دولت سیزدهم با به قدرت رسیدن وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد و اسماعیلی نیز از مجلس شورای اسلامی اطمینان کسب کرد. پس از آن همه منتظر تغییرات بدنه مدیریتی وزارت ارشاد بودند. تغییرات ایجاد شده توسط معاونان وزارت ارشاد.

معاون فنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل انتصاب الشلاوی به عنوان سرپرست فنی در هفته های اخیر به ثبات نسبی رسیده است. اگرچه هنوز معاون فنی فنی به طور قطعی انتخاب نشده است. اما حکم سرپرستی کلویی می تواند حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.

بنیاد رودکی ، معاون فنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت فرهنگ و ارشاد ،
حسن عمیدی ​​در حال حاضر مهمترین گزینه برای مدیرعامل بنیاد رودکی محسوب می شود

تغییر مدیریت در بنیاد رودکی / امکان جوانی و تغییر

ماموریت بنیاد رودکی ناشناخته مانده است. مدیرعامل فعلی بنیاد رودکی مهدی افضلی است که به تازگی به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران انتخاب شده است. با این حادثه و البته نگاه به دیدگاه های متفاوت و جوانی محمد مهدی اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ ما شاهد تغییر مدیریت در بنیاد رودکی خواهیم بود.

بنیاد رودکی به دلیل موقعیت مهمی که دارد برای هنرمندان بسیار مهم است. نگاه هنرمندان به این است که چه کسانی به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی معرفی خواهند شد.

در همین حال ، در هفته های اخیر ، چندین گزینه برای رهبری بنیاد رودکی پیشنهاد شده است که برخی از آنها به دلایلی حذف شده اند.

برومند گفت یکی از گزینه های پیشنهادی این بود که به دلیل بازنشستگی نمی تواند به کار در وزارت ارشاد ادامه دهد. محمد الهیاری گزینه دیگری بود ، بنابراین به دفتر توسعه کتاب نقل مکان کرد و آنها را خواند. مهدی افضلی که در حال حاضر مدیرعامل بنیاد رودکی است ، با انتقال به هیئت مدیره باشگاه استقلال ، عملاً امکان اقامت وی ​​در بنیاد رودکی را کاهش داده است. از سوی دیگر ، دولت جدید مبتنی بر جوانان و حضور مدیران خلاق و پرانرژی در پست های مهم است.

در این میان ، شاید مهمترین انتخابی که به مدیرعامل بنیاد رودکی پیشنهاد شده ، حسن عمیدی ​​باشد. عمیدی ​​نزدیک به 20 سال تجربه در شرکت رودکی دارد و در این گروه ، توانایی ها و محدودیت های آن به خوبی آشنا است.

عمیدی ​​دارای مدرک دکترای ارتباطات است و آخرین سمت وی ​​در بنیاد رودکی معاون توسعه و برنامه ریزی رئیس جمهور در بنیاد رودکی بود.

او حدود سه سال پیش به وزارت ارتباطات رفت و در آنجا مدیر موزه ارتباطات و در عین حال مدیر روابط عمومی شرکت ملی پست ایران شد.

عمیدی ​​در دوران حضور خود در بنیاد رودکی ، نقش مهمی در راه اندازی مجدد ارکسترها ایفا کرد. او سیستم اداری ارکسترها را طراحی و مدیریت کرد به طوری که برای اولین بار می توانستیم بیمه مناسب و کمک هزینه ای برای ارکسترها که بر اساس برنامه های مکتوب ارائه می شد ، مشاهده کنیم.

همچنین ، در حالی که حسن عمیدی ​​در بنیاد رودکی بود ، چندین تور منطقه ای برای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران طراحی و اجرا شد.

ارکستر همچنین سفرهای زیادی را در خارج از کشور دیده است ، که در چند دهه گذشته بسیار نادر بوده است.

نگاهی به وظایف و وظایف بنیاد رودکی

اساسنامه بنیاد رودکی وظایف بسیاری را برای این گروه تعیین کرده است که برای شکوفایی فرهنگ و هنر در کشور بسیار حیاتی است.

شکی نیست که مدیریت بنیاد رودکی یکی از سخت ترین و حساس ترین آثار هنری در کشور ما است. افراد موسیقی ، تئاتر ، هنرهای تجسمی ، مد ، لباس و حتی گروه آموزش هنر ارتباط مستقیم با این گروه دارند.

برای ایجاد سالن های کنسرت ، نوازندگان باید با بنیاد رودکی تعامل داشته باشند. اهالی تئاتر همچنین بخشی از تئاترهای خود را از مجموعه های ارائه شده توسط بنیاد رودکی ارائه می دهند.

اهالی هنرهای تجسمی همچنین بسیاری از نمایشگاه های خود را در مجموعه های بنیاد رودکی برگزار می کنند. جشنواره های مد و لباس نیز مهمترین رویدادهای خود را در تالار وحدت برگزار می کنند.

این موارد اهمیت گروه بنیاد رودکی و نحوه تعامل آن با هنرمندان را نشان می دهد.

شاید جوانان در بنیاد رودکی و تزریق ایده های متفاوت و خلاق بتوانند شاهد تغییرات عمده ای در بنیاد رودکی باشند.

ارکستر و مشکلات آن

مدیر جدید بنیاد رودکی باید بتواند مشکلات و موانع سر راه مدیریت ارکستر را حل کند. متأسفانه در ماه های اخیر اخبار ناامیدکننده ای درباره وضعیت ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران شنیده می شود. به نظر می رسد برخی از نوازندگان ارکستر به کشورهای همسایه مهاجرت کرده اند. برخی از نوازندگان اخراج خود را اعلام کردند ، در حالی که برخی دیگر خود ارکستر را ترک کردند.

در چند سال گذشته هیچ رویداد مهمی برای ارکستر سمفونیک یا ارکستر ملی رخ نداده است.

به هر حال ، باید منتظر ماند و دید که چه تغییراتی در بنیاد رودکی رخ می دهد. امیدواریم هرگونه تغییر در این مجموعه به نفع هنر و هنرمندان کشورمان باشد.

بنیاد رودکی ، معاون فنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت فرهنگ و ارشاد ،
محمد الهیاری فومنی دیگر کارگردان جوان بلدنا است که چندین سال است در دفتر موسیقی کار می کند

دفتر موسیقی بدون مدیر و عدم قطعیت

پس از چندین سال در دفتر موسیقی ، محمد الهیاری فومنی ترجیح داد به مکانی آرامتر در وزارت ارشاد برود. وی در روزهای اخیر به عنوان مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی منصوب شد.

اما اکنون ، دفتر موسیقی اکراه دارد و مدیر کل ندارد.

باید دید چه کسی مدیرکل دفتر موسیقی را انتخاب می کند. البته ، بر هیچ کس پوشیده نیست که دفتر موسیقی به دلیل کمبود بودجه فقط به مکانی برای صدور مجوز تبدیل شده است.

شاید زمان آن فرا رسیده است که دفتر موسیقی بودجه مناسبی در دولت جدید داشته باشد و با کمک محمد مهدی اسماعیلی بتواند سیاست های مورد نیاز برای موسیقی کشور را توضیح دهد.

متأسفانه دفتر موسیقی حتی بودجه ای برای برگزاری جشنواره های موسیقی سالانه ندارد. بودجه جشنواره موسیقی فجر نیز اندک است. در بین نوازندگان این امید وجود دارد که این مسائل در دولت جدید حل شود.

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا