فرهنگ و هنر

مدیرعامل فارس: خیلی ها رسانه را ابزاری برای تبلیغات سیاسی می بینند

مدیرعامل خبرگزاری آنلاین کوآرت در خصوص مشکلات عمده فعلی رسانه ها ، با تاکید بر اینکه بسیاری از تصمیم گیرندگان و صاحبان رسانه ها از رسالت خاص رسانه ها آگاه نیستند و رسانه ها را فقط یک تبلیغات می دانند ، اظهار کرد: این افراد فکر می کنند رسانه یک ابزار تبلیغات ” سیاسی ، در حالی که رسانه ها بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت جامعه هستند. یعنی بخشی از کار مدیریت جامعه مربوط به مدیریت افکار عمومی است. بنابراین ، پدیده اقناع ، نفوذ و همراهی باید از طریق رسانه ها صورت گیرد.

پیام تیرانداز – مدیرکل خبرگزاری آنلاین کوآرت – وی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ، ادامه داد: “هرچه سطح رسانه پایین تر باشد ، وظیفه اصلی آن پایین می آید. به محیطی برای کسب تجربه تبدیل می شود و افراد اطلاعات را کسب می کنند. هنگامی که آنها مهارت پیدا می کنند و روشی غیر از رسانه را برای فعالیت حرفه ای خود انتخاب می کنند. زیرا ما سطح رسانه را پایین می دانیم.

وی گفت: “این یک مسئله مطلق نیست و بسیاری از آنها مأموریت دارند و تا پایان عمر در مسیر رسانه ها هستند.” این موضوع به فضای عمومی رسانه ها مربوط می شود. اگر بپذیریم که رسانه های امروزی ابزاری برای حکمرانی خوب در سطح جامعه هستند ، ساختارها ، برنامه ها و توجه رسانه ها را در سطح بالاتری تعریف می کنیم. بنابراین رسانه ها بیشتر مرجع هستند تا محل انتقال. این افراد در زمینه های دیگر تخصص دارند و سپس تخصص خود را در زمینه رسانه صرف کرده و از آن برای هدایت افکار عمومی استفاده می کنند. ما این مشکل جدی را در کشور داریم و مهمترین وظیفه تصمیم گیرندگان عزیز در بخش مطبوعات و دیگر مکان هایی که رسانه را تعیین می کنند ، درک و درک پیام اصلی رسانه ها است.

المطلار در مورد معاون جدید مطبوعات می گوید: “خوشبختانه خود دکتر مهدی پور از رسانه ها بود و سابقه ای در این زمینه داشت و دوره های علمی را در این زمینه گذراند و با این مسائل آشنا بود.” آنها باید موقعیت اصلی رسانه را به ذینفعان رسانه منتقل کنند.

مدیرعامل فارس با اشاره به اقدامات محمد خدادی ، معاون سابق دبیر مطبوعات ، گفت: آقای خدادی کارشناس رسانه است و من فکر می کنم وظیفه وی ، با وجود قرار گرفتن در معرض بحران های مختلف ، نحوه مدیریت و تعامل با مسائل بسیار سودمند است. . » برخی از افراد ، تا زمانی که هستند ، تأثیر آنها چندان آشکار نیست ، زیرا آنها افراد ظاهر و خودنمایی نیستند ، اما وقتی اینطور نباشند ، او احساس پوچی می کند و آقای خدادی از این دست است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه رسانه و درک بالایی در زمینه مدیریت بود و در تلاش های ناگوار خود توانست دوره سختی را مدیریت کند و نسبتاً موفق بود.

در قسمت پایانی گفت وگو با کوآرت ، تیرانداز در مورد تغییر لوگوی خبرگزاری آنلاین کوآرت ، پیامی که در آن قرار دارد و محتوایی که گاهی به کپی لوگوی دیگر نسبت داده می شود ، اظهار کرد: تغییر لوگو بخشی از فرایند مارک گذاری است. که در جهان رایج است همانطور که مشاهده می کنید ، بسیاری از رسانه های مطرح جهان بسته به ماموریت خود چندین بار هویت بصری خود را تغییر داده اند. از آسوشیتدپرس گرفته تا سی ان ان و بی بی سی ، وقتی وظایف جدیدی را برای خود تعیین می کنند ، لباس مناسب می پوشند. امروز خبرگزاری آنلاین کوآرت به یک شرکت رسانه ای تبدیل شده است و خبرگزاری یکی از خدمات آن است. بنابراین ، او ظاهر و لباس جدیدی با توجه به ماموریت های جدید می پوشد. این تغییر نیز بیش از یک سال به طول انجامید و اندی با مأموریت جدید خدمات و چشم اندازهایی که داشت و خدماتی که از این پس ارائه یا ارائه می دهد ، سازگار شد ، بنابراین این تغییر در این زمینه بود. البته برخی از کپی بودن لوگو انتقاد کرده اند ، در حالی که کارشناسان باید در این مورد اظهار نظر کنند. از آنجا که عناصر گرافیکی تمایل به کاهش و ساده شدن دارند ، استفاده از آنها متداول و حتی مکرر می شود و اینطور نبود که ما فلسفه ای را که برای این طرح وجود دارد کپی کنیم. البته آنچه برای رسانه ها اهمیت دارد این است که آنها اهداف و دیدگاه های خود را به خوبی در محتوای خود ارائه دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا